Fericirea.. 4 ever?


Timpule..

Asa se intampla mereu, cand am de povestit timpul asta ma impiedica. Si atunci cand in sfarsit gasesc cateva minute pentru scris stau si ma uit la monitor in nestire. Sunt lucruri pe care oricat m`as chinui nu le pot insirui aici. Parfumul lui..felul in care`mi sopteste lucruri, felul in care ma atinge.. orgasmele matinale.. de pranz sau tarziu in noapte.

Si atunci de unde timp si pentru altceva? Mi`am facut alegerile si am ales sa traiesc mai mult decat scriu, desi recunosc ca uneori mi`e dor sa scriu aici.

O alta parte proasta a lipsei de timp este ca nu mai apuc sa ma vad cu prietenii. Desi nu stiu cum se face ca reusesc sa ma intalnesc cu toate persoanele care ma enerveaza teribil.

Vorbind cu un prieten sambata, ma intreba daca am scris vreodata la comanda… n`am facut`o, dar ma tenteaza, mai ales ca subiectul este interesant. Exista „friends 4 ever”? 4 ever pare asa de mult timp, mai ales ca notiunea de prietenie este atat de prost inteleasa in zilele noastre. Am auzit o gramada de persoane spunand despre X ca le este prieten, in conditiile in care vazusera persoana respectiva de 5 ori, dar deh, da bine sa ai in palmares multi „prieteni”. Eu una am ales mai mereu prost cand a fost vorba de prieteni. I`am ales mai mereu pe aia care ma foloseau din diverse motive. Ba chiar mi`am primit vreo doua „palme” frumusele de la o prietena, pe care eu personal o consideram mult mai mult decat cea mai buna prietena. Cand mi`am dat seama ca se culca cu prietenul meu, m`am cam trezit la realitate. Ala a fost momentul in care nu mi`am mai ales prieteni si am ramas cu una singura de vreo 5 ani.

4 ever pare mult.. si prieteniile astea ale noastre sunt supuse destramarii dinainte de a incepe. Ni se pare ca avem noi deja prea multe probleme ca sa le mai putem asculta si pe ale celorlalti. Dar vorba reclamei.. cata singuratate poti suporta? Conteaza omul care ti`e prieten inainte de orice. Nu conteaza cati bani are, cat de elevat vorbeste sau in cate excursii exotice a fost, conteaza ce suflet are.  Prietenia pentru mine defineste persoana careia ii pot arunca greutatile mele pentru cateva ore, careia ii pot spune orice si care fara sa ma judece, sa spuna ceea ce gandeste, persoana pe umarul careia sa plangi, chiar daca te`a avertiza ca asa se va intampla, cea care atunci cand totul pare fara rezolvare sa spuna cuvintele alea magice.. „o sa fie bine”. Se poate sa am conceptii demodate in ceea ce priveste prietenia, dar dupa ce te`ai ars o data.. sau de mai multe ori timp de ani de zile, probabil ajungi ca mine.

Ma gandeam ca fericirea e atat de relativa. Si happy end`ul din filmele americane pare uneori atat de indepartat… si totusi viata bate filmul. Pentru ca exista happy end. Exista si fericirea la finalul drumului, dar nu pentru toti. De ce? Eh asta e deja filsofie… Pentru ca nu toti o meritam. Sau poate pentru ca unii o gasim si ii intoarcem spatele. Fericirea inseamna munca.. si nu vine numai dintr`o relatie, pentru ca pana la urma urmei nu trebuie sa ai o relatie ca sa fii fericit. Poate veni de oriunde si sa se materializeze in orice. Ma simt prea tanara sa spun ca sunt fericita, dar simt ca sunt.  Certurile si impacarile constante cu Universul se pare ca`mi deschid mintea si pot sa apreciez mult mai multe. Rasarituri si apusuri, cantecul pasarilor, marea, viata.. iubirea se ascunde in tot ceea ce ne inconjoara. Si am mai inteles ca scopul in viata nu are nicio legatura cu toate balariile materiale dupa care alergam. Nu poti sa te fii nascut aici si sa ai ca scop in viata 5 masini, 3 case si 2 blonde. Lucrurile sunt mult mai profunde decat atat. Trebuie sa depasim partea superficiala a vietii ca sa ajungem la esenta. In fond si la urma urmei cine suntem? Cu totii oameni, egali in momentul nasterii, chit ca esti nascut la tara, la oras, in Africa sau America, ne nastem la fel. Goi. Murim tot la fel. Goi. Si asa cum ne nastem si murim. Fara nimic. Numai ca sederea noastra aici are un alt scop. Si acela are legatura cu sufletele noastre. Toate religiile se bazeaza pe aceleasi lucru, chit ca se numeste karma, destin, suflet, Dumnezeu, Allah, Buddha, toate merg pe acelasi lucru: salvarea sufletului.

Uneori cand ma gandesc la viata mi se pare amuzant, de multe ori seamana cu un joc cu multe nivele.. cu cat inaintezi in joc cu atat descoperi mai multe si asta nu`l face decat sa devina mai interesant. Stiu ca partea materiala a vietii este atat de necesara .. dar totusi.. hai sa fim realisti, se mai roaga cineva? Si nu.. nu trebuie sa fii intr`o biserica sa te rogi.. Nu toti cei care nu frecventeaza bisericile sunt atei, asa cum nu toti cei care merg frecvent acolo sunt credinciosi. Credinta nu inseamna preoti si biserici, nu inseamna sa pupi 15 icoane pe zi si nici sa faci 50 de matanii.

Credinta inseamna cu totul si cu totul altceva.. nu reguli stricte si condamnare eterna pentru cei care fac sex inainte de a se casatori sau fac sex oral. N`are nicio legatura. Biblia a fost scrisa de om, preotii sunt si ei la fel de oameni ca si noi. Daca maine se darama toate bisericile nu mai avem credinta?! Daca preotii fac greva Dumnezeu ne intoarce spatele!? Normal ca nu.. In fond si la urma urmei cea mai mare invatatura pe care o putem asimila nu`s regulile si dogmele .. ci e iubirea. De tot ce te inconjoara, de oameni, animale, planeta.. samd..

Ia`ti 5 minute liber si gandeste`te. Eu cred ca am inceput sa pierdem esentialul de mult.. si e cazul sa ne recuperam fericirea..

2 gânduri despre „Fericirea.. 4 ever?

  1. brandusa spune:

    Timpul, mi l-am gasit, te-am citit.
    Da, gandim la fel, stiu ca nu te mira, si multi gandesc ca noi desi nu-i negam nici pe cei care impun reguli si dogme, avem deschiderea de a-i asculta,de a-i intelege si pe ei.
    Dar vezi tu, libertatea gandului tau, usureaza, regaseste esenta. Mi-e din ce in ce mai greu a vedea cum, odata cu trecerea anilor, oamenii uita de ce au luat startul, si vorba ta…pupa tot, ca asa e ritualul, roboti ai societatii.

    Pup din placere, cu drag, fata asta !

  2. TwiTiSh0r spune:

    Trebuie sa existe solutii ca oamenii sa mai creada.. sa mai vada. Intotdeauna exista compromisuri si solutii.. asa ca acum mi`e mai usor sa inteleg cum as vrea sa arate scopul meu 🙂

    Nu pentru toti trebuie sa fie robotic, intotdeauna trebuie sa ne amintim ca avem puterea de a alege!

    Te pup si eu.. cu timpul mereu inaitnea mea cu un pas

Lasă un răspuns

