Noi suntem romani


M`am uitat la o pagina alba incercand sa scriu despre ce inseamna sa fii roman. Despre ce am simtit eu, atunci cand eram plecata din tara si auzeam imnul sau vorbindu`se romaneste. Despre ce inseamna traditiile noastre vechi de sute de ani , pe care multi din tineri nu le inteleg. Despre „noi suntem romani, noi suntem aici pe veci stapani”. Despre romanii din Italia care se mandresc cu nationalitatea lor, despre cei care stau pe pamantul Romaniei si`s rusinati de mostenirea lor.

Mi`au dat lacrimile ascultand imnul nostru printre sute de nemti. Pentru ca eu inteleg ce inseamna sa fii roman. Pentru ca n`o sa fiu niciodata rusinata de cine sunt. Chiar daca nu`s 100% romanca, radacinile mele se trag de aici. Pentru ca spun cu mandrie „Sunt romanca!”. Imi fierbe sangele`n vene si pun mana pe inima atunci cand imi ascult imnul.

In orice tara, in orice natie sunt oameni nedemni sa faca parte din ea, dar cine suntem noi sa judecam atat de aspru? Care`i acela atat de perfect incat sa arunce primul piatra? Cand a fost ultima data cand ai fost mandru de cine de esti? De natia asta veche de atatea sute de ani? De noi, romanii, care am rezitat atator cotropitori? Natie care nu si`a plecat capul niciodata in fata altora?

Stiu ca`s vremuri grele, stiu ca`s familii care n`au ce manca, stiu ca toate`s scumpe si ca intotdeauna gasim altii pe care sa`i facem vinovati. Dar mai stiu ca noi am avut mereu puterea de a trece peste toate. Peste comunism, PSD-isti, PDL-isti, americani care ne ucid artistii pe strazi, scrusuri corupte care ne fura traiul, guverne, presedinti si senatori. Noi suntem aia multi care decidem, care supravietuim.

Noi , cei care inca suntem mandrii ca suntem romani, care o spunem cu voce tare, care ne stim si respectam traditiile, care punem mana pe inima cand ne auzim imnul, care nascocim mereu motive de petrecere, care adoram vinul de butuc.. noi, romanii!

Voi mai stiti IMNUL Romaniei?

„Sustine alaturi de multi altii campania NU E POVESTE! Mesajul trebuie sa mearga mai departe!”

3 gânduri despre „Noi suntem romani

  1. forevergreen spune:

    La Multi Ani tuturor celor care simt romaneste! 🙂

  2. eu spune:

    …mai traiesti?

Lasă un răspuns

