Gand


Una dintre preferatele mele..

Un gand de bine pentru cineva apropiat de inima mea.. totul o sa fie bine! Timpul le rezolva pe toate..

„Cel mai mare lucru pe care-l poţi face pentru un prieten nu este să-i dai din bogatiile tale, ci să i le scoti la iveala pe cele care sunt ascunse în el insusi.” (Benjamin Disraeli)

„Sunt succese care te injosesc si infrangeri care te inalta”- (N.Iorga)

Locul cel mai linistit din lume se afla intr-un suflet pasnic

Sunt seri ca astea in care somnul nu vrea sa vina, tigarile se fumeaza cu o repeziciune uimitoare, gheata se loveste de whisky in pahar si jazz’ul suna lin in camera. Am gandurile in diverse locuri. Si mi`as dori sa fac cate ceva pentru fiecare din persoanele dragi mie, dar nu pot. Pentru ca stiu cum e sa ai lucruri pe care sa le rezolvi singur. Nu pentru ca nu ai avea cu cine sa imparti, ci pentru ca unele lucruri trebuie sa le rezolvam doar noi.

Doua bucati mari si albe intr`un pahar cu o licoare. Si muzica se schimba singura. Fumul alearga prin camera in cercuri si eu ma simt foarte „deep”. Vad in fiecare zi atatea lucruri murdare, atata rautate, atata lipsa de orice de la timp pana la gramul de umanitate pe care ar trebui sa`l avem toti, incat ajung sa ma intreb la finalul zilei daca ceilalti mai cred in ceva. Pentru ca eu cred. Cu tarie. Cu toate ca m`am simtit atat de nedreptatita atunci cand mi`am pierdut tatal. Am vrut sa ma razvratesc cu fiecare celula din mine. Dar apoi mi`am zis ca de fapt, noi cei care ramanem in urma suntem cei nedreptatiti, pentru ca ei, cei plecati de langa noi se duc in locuri mult mai frumoase si mai pasnice decat asta. Asa ca eu cred. Ma intreb de ce ceilalti inceteaza la un moment dat sa mai creada in divinatate si de ce isi pierd speranta si se transforma in robotei fara simtiri.

Sunt atat de multi oameni care ar fi trebuit sa isi piarda si ultima picatura de speranta si totusi vezi in ochii lor atata dragoste si acceptare. Si multi sunt saraci sau singuri sau au pierdut atat de multe. Dar ei sunt cei care dau din putinul lor si celorlalti.. Mi`amintesc ca in timpul facultatii eram undeva pe bd-ul Magheru si am vazut un cersetor care`i dadea de mancare din sadvisul lui unui catel la fel de amarat ca si el. Nu mi`am putut scoate mult timp imaginea aia din cap. Si mai era undeva langa Scala un batran care statea langa o farmacie cu un carton pe care scria ceva. Nu`mi mai amintesc ce. Era imbracat binisor. Spalat. Dar batranul acela statea in fiecare zi acolo, fara sa zica nimic, fara sa se uite dupa oameni. Doar statea resemnat, rezemat de perete cu acel carton in mana. Si`mi amintesc ca intr`o zi, luasem salariul daca nu ma insel i`am pus acolo o suma, a ridicat ochii si mi`a multumit rusinat. Dar am vazut in ochii lui dragostea unui bunic. Cine stie bunicul cui o fi fost. Cine`si lasa bunicul asa oare?

Si multi altii care mi`au ramas in minte atatia ani. Pentru care am cate un gand bun chiar si dupa atatia ani. Cine stie? Poate as fi putut sa fac mai mult decat sa le dau o suma de bani. Poate as fi putut sa ii intreb ce s`a intamplat cu ei. Poate. Dar atat m`a dus mintea atunci si atat as fi facut. Astazi as fi stat de vorba cu ei. Oamenii cauta de multe ori un cuvant bun in loc de bani. De multe ori aparentele inseala. Si o vorba buna, daca altceva n`ai, face cat orice alta suma de bani.

Am invatat sa nu`i judec. Povestea de viata a fiecaruia e atat de complexa incat doar ignoranta ne face sa`i judecam.

Ma intorc in camera mea plina de toate gandurile frumoase pe care le`am adunat de`a lungul anilor. Ma inconjor de dragoste si astept somnul.

Cu drag,

EA

12 gânduri despre „Gand

  1. Adi spune:

    Sa nu judeci o persoana este cel mai mare semn de respect fata de aceasta. Ca si tine, si eu am invatat sa nu (mai) judec. Si am mai invatat ca putini sunt prietenii carora poti sa le spui: „ajuta-ma, ca nu mai pot”. Si am mai invatat ca singuratatea iti face sete, cu fiecare noapte un pic mai mult chiar.
    Noapte buna, Ea.

  2. brandusa spune:

    Mereu te-am citit cu drag, ai spus curat ceea ce simti.
    Ai grija de tine, asa cum stii tu mai bine !

  3. agathapurple spune:

    din tot textul mi.a ramas gandul la bunic…. cred ca e una din cele mai triste imagini… batrani neputinciosi in strada asteptand ca cineva sa le intinda un banut ca sa.si poata lua un colt de paine si sa o mai poata duce pana a doua zi… gata ca ma pocneste plansu’

  4. oriflamista spune:

    va dedic o melodie, it’s all about love a lui bjork

  5. ella spune:

    Postul asta m a facut sa plang…. cam la fel sunt si eu….din pacate as spune…. Sunt lucruri, oameni, priviri, sau cuvinte care ma marcheaza pt toata viata…

Lasă un răspuns

