Deep down


Dependenta. De fericire. Am mai zis`o. E cea mai grea dintre toate. E mai rea decat dependenta de tutun. Dependenta de fericire e atat de periculoasa, incat, o data ce ai gasit`o, vei cobori in cele mai adanci grote ale umanitatii, vei cerceta fiecare privire, o vei ridica pe un piedestal si o vei venera in fiecare moment al vietii tale.

love-hurts-lina-scarfi
E terifianta. Pentru ca Fericirea te lasa atunci cand ai convingerea ca ai gasit`o si o vei pastra o viata intreaga. Fericirea e mai inselatoare decat o femeie. Iti aluneca printre degete fara sa`ti dai seama. Vine asa cum pleaca, pe nesimtite. Acum o ai si intr`o secunda te trezesti imbratisata de sora ei Durerea. Ea in schimb e loiala. Doarme langa tine noaptea, ti se furiseaza in suflet cand vede ca incerci sa zambesti, e langa tine pe strada cand mergi, in dus cand iti speli pacatele sub apa fierbinte, isi pune capul in poala ta cand stai pe canapea privind prin televizor.

Statea langa mine la masa sorbindu`si cafeaua tacticos. Tragea din cand in cand cu pofta din tigare si`mi urmarea cu coada ochiului miscarile.

– Spune`mi prietenas, de ce taci?

– Nu sunt „prietenas”. N`am cum. N`o sa fiu niciodata. Iti sunt iubita.. ti`am fost iubita.  O relatie evolueaza, nu involueaza. Nu vreau locul ala. Ori ne impacam, ori nu vreau sa te mai vad. Nu am sa pot sa tin locul de prieten.

heartache-hurt-love-pain-text-Favim.com-136249
Se uita la mine asa cum se uita un motan inainte sa se joace cu soricelul. Si fiecare atom din mine urla de durere. In urma cu 7 luni cand ne cunosteam, imi cerea sa nu ma joc cu el, pentru ca`si doreste o relatie serioasa, imi zicea ca fusese chinuit in relatiile anterioare de persoane care nu erau implicate la fel ca el. Si suferise. Nu`si mai dorea din nou asta. Iar acum.. acum victima se transformase in calau. Imi facea de buna voie ceea ce poate, altcineva, ii facuse lui.

Iar eu. Eu imi doream sa se deschida o groapa sub mine si sa intru in ea. Ma durea fiecare respiratie, fiecare incercare de a zambi. Imi pusesem cea mai frumoasa masca a mea si cu toate astea ochii refuzau sa ma ajute.

– Urasc cand intri in starea asta, urasc sa iti vad ochii umezi si incercarea falsa de a zambi..

– Atunci nu ma mai face sa sufar! Impaca`te cu mine.. e singurul mod in care m`ai putea face sa zambesc.

– Nu!

– De ce?

– Ca nu..

Doua saptamani de rugaminti. De jumatati de raspunsuri. Si fiecare moment pare un an. Si timpul ma lasa din ce in ce mai goala. De parca, in momentul in care mi`a luat dragostea, m`a lasat fara nimic, dezgolita in fata lumii. Eu, care`mi puneam multiple straturi protectoare, de le pierdusem si numarul. Si fiecare respingere ma trimitea mai adanc in abis, pana cand am crezut ca`i ating fundul, doar ca sa descopar ca nu exista fund, exista mai jos, si doar durerea ma insotea, strangandu`ma mai tare in brate in timp ce cuvintele si gesturile lui ma impingeau mai jos.

As vrea sa urlu, atat de tare incat sa`mi dau afara fiecare te iubesc ce mi`a ramas imprimat in corzile vocale, as vrea sa`mi sugrum iubirea, sa`mi ard durerea si sa`i suflu cenusa cat mai departe de mine. As vrea sa`mi inteleaga strigatul din priviri cand il rog. Dar el e departe, atat de departe, incat ma intreb daca mai aude ceva din ce ii spun.

Si ma multumesc cu fragmente. Cu NU si prea putini de DA. Si`a scrijelit adanc in sufletul meu prezenta si nu ma lasa nici macar sa incerc sa`mi cicatrizez ranile. Imi face cate doua, trei in fiecare zi, in functie de disponibilitatea lui. Uneori ma mangaie pe fata, iar asta, imi aduce putin oxigen pentru cateva minute, apoi ma zdruncina din radacini, de parca ar vrea sa vada cata rezistenta am.

Incerc sa`mi amintesc cum era cand ma simteam fericita cu adevarat, dar nu reusesc. Pentru ca in valtoarea evenimentelor din ultimii ani, am uitat cum arata fericirea.

– De ce tipi la mine?

Tip? Oare tipam? Ma gandeam la cat de rau ma doare lipsa lui. Si ma intrebam daca o sa`mi dispara mirosul lui de pe trupul meu vreodata. Si am tipat, asta inseamna ca uneori ma mai aude..
– Tip sa ma auzi! I`am raspuns, sperand sa`mi auda speranta din voce. Tu ma auzi? Dar de ascultat, ma asculti?

Ma simt amortita sufleteste. E atat de intuneric aici, incat incep sa nu mai aud nimic. Simt Durerea cum mi se furiseaza pe la picioare, o astept sa ma ia in brate. I`a imprumutat vocea lui si o sa vina sa`mi sopteasca la ureche…

2 gânduri despre „Deep down

  1. Paula spune:

    Nenorocită boală… Şi un mare oftat. Ştiu cum e.

Lasă un răspuns

